Escrit per: Ramon dimarts, 30 de juliol del 2013


Qui sap quantes vegades hem utilitzat la famosa fórmula de l'equació de segon grau. Ara bé, sabem d'on prové?
Per contestar aquesta pregunta simplement hem d'aïllar la x de l'equació:
Però com ho fem?
Us proposem que intenteu fer aquest repte sense mirar la solució. En aquest sentit, m'atreviria a dir que l'exercici no és fàcil i algun professor de batxillerat ens diria: "Ens cal una mica de xispa ".

Solució:





{ 2 comentarios ... llegeix-los a sota o afegeix-ne un }

  1. Un molt bon exercici. Ara ja m'és permès de fer-la servir. Mai l'havia hagut de deduir.

    Vaig començar a pensar com ho havia de fer i he de reconèixer que em va costar una mica.. No vaig caure en fer-ho com ho fas tu.

    PS: Vaig començar assumint que coneixia la solució i vaig veure com havien de ser els coeficients i llavors identificava.. Però en el fons és el mateix.

    ResponElimina
  2. Estic molt content que hagis provat de fer l'exercici, Alasanid!
    Bé, certament no és fàcil, però considero que és interessant veure d'on prové aquesta fórmula.

    En aquest sentit, si t'interessa el tema, també prepararé una entrada amb estratègies (que potser ja coneixeràs) per resoldre mentalment una equació de segon grau amb solucions enteres.

    A mi m'agraden molt aquests tipus de reptes (encara que no els sàpiga resoldre) i pròximament escriuré una entrada sobre el problema de Monty Hall que, si no el coneixes, estic segur que t'agradarà!

    Gràcies pel comentari, Alasanid!

    ResponElimina

Entrada a l'atzar

Què diuen al Twitter?

Traductor

- Copyright © CocoCiència - Powered by Blogger and Metrominimalist -